EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت و آزار خبرنگار فرانسوی در توگو
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

توماس دیتریش، خبرنگار فرانسوی، هنگامی که در حال گزارش از رویدادهای سیاسی و اجتماعی توگو بود، با خشونت دستگیر شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) این اتفاق را غیرقابل قبول خواند و از «اعمال خشونت‌طلبانه که به منظور ممانعت از اجرای وظیفه خبرنگاری انجام شده است»، به‌شدت انتقاد کرد. فدراسیون از مقامات توگو خواست که به آزادی مطبوعات و حقوق بشر احترام بگذارند: «ما اصرار داریم که توماس دیتریش بتواند با آزادی در توگو فعالیت کند و اخبار را پوشش دهد.»

توماس دیتریش به توگو رفته بود تا در مورد اصلاحات قانون اساسی توگو و اعتراضات مردمی به آن گزارش تهیه کند. ویزای حرفه‌ای او در زمان دستگیری معتبر بود اما او در تاریخ شانزدهم آوریل به بنین دیپورت شد. او پس از یک دادگاه نمایشی، به شش ماه زندان تعلیقی و پنج سال ممنوعیت ورود به توگو محکوم و از توگو اخراج شد.

توماس دیتریش اظهار کرده است که در طول بازداشت تحقیر شده، به‌شدت آزار دیده و یک بازجویی بسیار خشن را تجربه کرده است. او که از حق وکیل محروم بوده، توضیح داد که پیش از بازداشت نیز چندین بار بخاطر انتشار ویدئویی درباره وضعیت سیاسی توگو تهدید شده بود.






کارت

کارت