EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تداوم بازداشت دو روزنامه‌نگار در توگو
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

لوییک لاوسون، مدیر یک روزنامه مخالف دولت و آنانی آسوس، روزنامه‌نگار آزاد، به اتهام «افترا و تحریک به خشونت» بازداشت شدند و همچنان در بازداشت به سر می‌برند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  بازداشت این دو روزنامه‌نگار را محکوم کرد و از مقامات توگو خواست که همه اتهامات علیه آنها را لغو و آنها را آزاد کنند.

آنتونی بلانگر دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «دستگیری و اتهامات لاوسون و آسوس تلاشی برای ارعاب روزنامه‌نگاران در توگو و وادار کردن آنها به خودسانسوری است. گزارش آنها به وضوح در راستای منافع عمومی بود و آنها باید فورا آزاد شوند.» اتحادیه روزنامه نگاران مستقل توگو(UJIT)  نیز با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی بر اهمیت حفاظت از آزادی مطبوعات و آزادی فعالیت روزنامه‌نگاران تأکید کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها از توگو، روزنامه‌نگاران لوییک لاوسون و آنانی آسوس، پس از انتشار مقاله‌ای در شبکه‌های اجتماعی  درباره سرقت از منزل وزیر شهرسازی و مسکن، به اتهام تحریک به خشونت و افترا به وزیر، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. این دو روزنامه‌نگار پس از بازداشت در سیزدهم نوامبر، در دادگاه حاضر شدند و فردای آن روز به زندان مدنی لومه منتقل شدند که همچنان در آنجا در بازداشت به سر می‌برند.






کارت

کارت