EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آمار تکان‌دهنده خشونت جنسی علیه زنان خبرنگار در اندونزی
شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

انجمن روزنامه‌نگاران اندونزیایی(AJI) در بیستم مارس نتایج تحقیقاتی را در مورد خشونت جنسی علیه زنان روزنامه‌نگار اندونزی منتشر کرده که  نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ بسیاری از خبرنگاران زن تحت آزار و اذیت و خشونت جنسی قرار گرفته‌اند.

در نظرسنجی این انجمن از روزنامه‌نگاران زن، ۸۲.۶ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که در طول حرفه روزنامه‌نگاری خود خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند و یا در معرض سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی که از سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۲، در میان ۸۵۲ خبرنگار زن از ۳۴ استان اندونزی انجام شد، ۸۲.۶درصد (۷۰۴) از پاسخ دهندگان گفتند که در طول حرفه روزنامه‌نگاری خود خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند.

همچنین از ۸۵۲ پاسخ دهنده، ۵۷.۲درصد گفتند که دفتر آنها هنوز یک روش عملیاتی استاندارد (SOP) برای مقابله با خشونت جنسی علیه روزنامه‌نگاران زن ندارد.

در این گزارش آمده است که: «بسیاری از قربانیان خشونت جنسی جرات نمی‌کنند صحبت کنند. حتی اگر جرأت داشته باشند صحبت کنند، گاهی اوقات پرونده‌ها در نیمه راه متوقف می‌شود زیرا در رسانه‌ها مقررات خاصی برای رسیدگی به موارد خشونت جنسی وجود ندارد.»

انجمن روزنامه‌نگاران اندونزیایی علاوه بر این گزارش یک راهنمای کمک به اتاق‌های خبر برای رسیدگی به خشونت جنسی شامل اصول و مکانیسم‌های کلیدی برای حمایت از قربانیان تهیه کرده است.






کارت

کارت