EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گسترش آزار جنسی در محیط های رسانه‌ای اندونزی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اتحادیه کارکنان صنایع رسانه‌ای و خلاق اندونزی (SINDIKASI) وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، دو گزارش بسیار مهم از نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد که به گسترش آزار جنسی و شرایط نامطلوب زندگی خبرنگاران آزاد در اندونزی می‌پردازند.

لستاری نورهجتی، رهبر تیم تحقیقات این اتحادیه در توضیح گزارش منتشر شده گفت: «نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که خشونت و آزار در محیط کار، به ویژه در صنایع رسانه‌ای و خلاق، در حال افزایش است».

یکی از این پژوهش‌ها، وضعیت زندگی پنجاه‌وپنج روزنامه‌نگار آزاد را در مناطق مختلف اندونزی از جمله بالی، جاکارتا و جاوه بررسی کرده است. یافته‌های این تحقیق حاکی از شکاف بزرگ دو برابری بین هزینه‌های زندگی و درآمدهای خبرنگاران آزاد است. تیم تحقیقاتی دریافت که هزینه‌های ماهانه اکثریت (هفتاد و پنج درصد) از خبرنگاران آزاد بیش از دو برابر دستمزد آنها است و آنان کمتر از چهارصد یورو در ماه درآمد دارند. همچنین تحقیق دیگری با عنوان «خشونت جنسی در میان کارکنان صنایع رسانه‌ای و خلاق، بیایید همه را به گفتن نه دعوت کنیم» ، از گسترش نگران‌کننده آزار و خشونت در محیط رسانه‌ای اندونزی خبر می دهد و خواهان مقابله با این وضعیت شده است.






کارت

کارت