EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انفجار بمب و سوءقصد به یک روزنامه‌نگار کهنه‌کار اندونزی
جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱

ویکتور مامبور، روزنامه‌نگار کهنه‌کار و رئیس سابق اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی(AJI) از انفجار یک بمب در بیرون منزلش در صبح روز ۲۳ ژانویه خبر داد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی، ضمن محکوم کردن ارعاب مداوم روزنامه‌نگاران منتقد، از مسئولین اندونزی خواستند تا تحقیقات کامل و سریعی برای روشن شدن این موضوع انجام دهند.

پلیس ضمن تایید انفجار اعلام کرده در حال حاضر در حال بررسی این حادثه است و عاملان یا انگیزه آنها از این سوءقصد هنوز مشخص نشده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «انفجار یک بمب در خارج از خانه ویکتور مامبور، ارعاب آشکار و غیرقابل قبول روزنامه‌نگاران است.»

فدراسیون افزود: «ما حمله و ارعاب علیه ویکتور مامبور را به شدت محکوم می‌کنیم و از مقامات اندونزی می خواهیم که تحقیقات کامل و شفافی را در مورد این حادثه انجام دهند.»

سازمان‌های حقوق بشر، انجمن‌های روزنامه‌نگاران و مدافعان آزادی مطبوعات این حادثه را محکوم کردند و آن را حمله به آزادی بیان خوانده‌اند و از پلیس خواسته‌اند تا عاملان این حمله را شناسایی کند.

مامبور، سردبیر و موسس خبرگزاری آنلاین مستقل پاپوآ ، قبلاً هم به دلیل گزارش انتقادی خود با آزار و اذیت و ارعاب مواجه شده بود. در آوریل ۲۰۲۱، مهاجمان شیشه‌های ماشین مامبور را شکستند و روی درهای خودرویش رنگ پاشیدند.

 






کارت

کارت