EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کنگره فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب برگزار شد
شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱

کنگره فدراسیون خبرنگاران آمریکای لاتین و کارائیب(FEPALC) در یازدهم و دوازدهم سپتامبر در شهر لیما در کشور پرو برگزار شد و در آن کمیته اجرایی جدیدی انتخاب شد که ریاست آن را فابین کاردوزو بر عهده خواهد داشت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) به این فدراسیون منطقه‌ای به دلیل اجرای این نمونه دموکراتیک از کنگره و انتخاب ریاست جدید تبریک گفت.

بیشتر مباحث در این کنگره حول نقش سازمان‌ها در مبارزه با ناامنی شغلی و حملات علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در سراسر این منطقه بود.

پس از دو روز بحث و تبادل نظر میان اعضای این کنگره، این فدراسیون منطقه‌ای در دوازدهم سپتامبر، با انتخاب کمیته اجرایی جدید و رییس جدید به کار خود به پایان داد. ریاست جدید فدراسیون خبرنگاران آمریکای لاتین و کارائیب، بر عهده فابیان کاردوزو، رییس انجمن مطبوعات اروگوئه (APU)  گذاشته شد.

پیشتر ریاست این فدراسیون به عهده زولیانا لاینز، رئیس انجمن ملی روزنامه‌نگاران پرو(ANP) بود.

از بحث‌های اصلی که در طول کنگره مطرح شد، می‌توان به تقویت رسانه‌های منطقه، چگونگی مقابله با ناامنی شغلی روزنامه‌نگاران که پس از همه‌گیری کرونا و دیجیتالی شدن رسانه‌ها تشدید شده و مصونیت از مجازات در موارد قتل و حمله به خبرنگاران، اشاره کرد.

آقای کاردوزو، ریاست جدید این فدراسیون، در سخنانی انتخاب خود را باعث افتخار دانست و از همه اعضا به ویژه ریاست پیشین، تشکر کرد.

او اهداف این فدراسیون را بهبود شرایط کار روزنامه‌نگاران، آزادی بیان و کیفیت اطلاعات در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب دانست و گفت که دسترسی به این اهداف را تنها با کار جمعی میسر خواهد شد.

 






کارت

کارت