EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


همبستگی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با اعتصاب بازیگران و نویسندگان در آمریکا
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

اعضای انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در ۱۴ ژوئیه، اعتصابی را برای افزایش نرخ حداقل دستمزد، شرایط کاری بهتر و به‌کارگیری تدبیر در استفاده از خدمات استریم و هوش مصنوعی، آغاز کردند. آن‌ها به فیلمنامه‌نویسان انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) که از دوم ماه مه در اعتصاب هستند، پیوستند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن اعلام حمایت همه جانبه ی خود از اعضای انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا، متذکر شد که این اقدام صنفی تاریخی که بازیگران و نویسندگان به طور هم‌زمان اعتصاب کرده‌اند، هالیوود را تهدید می‌کند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، دراین‌خصوص گفت: «ما به‌عنوان روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای که کارمان تحت‌تأثیر فناوری‌های جدید و به‌ویژه هوش مصنوعی مولد (AI) است، می‌دانیم که برای جلوگیری از تبدیل‌شدن آن به ابزاری که حقوق مالکیت معنوی و امنیت شغلی را از بین می‌برد، باید رویکردی انسان‌محور در استفاده از هوش مصنوعی آغاز کرد. ما از اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)می‌خواهیم که به‌طورجدی با اعضای انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا مذاکره کند.»

یک ماه پیش، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، همراه با سایر اتحادیه‌های جهانی، همبستگی خود را با فیلمنامه‌نویسان انجمن نویسندگان آمریکا در مبارزه آنها برای دستمزد منصفانه، شرایط کاری مناسب و حمایت از حقوق نویسندگان در محیط دیجیتال ابراز کرد.

آخرین باری که بازیگران و نویسندگان به طور هم‌زمان اعتصاب کردند، در سال ۱۹۶۰بود.






کارت

کارت