EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اتحادیه‌های جهانی، از انجمن نویسندگان آمریکا حمایت کردند
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA)  که متشکل از انجمن نویسندگان آمریکای غربی و شرقی است، از 2دوم ماه می برای دستمزد منصفانه، شرایط کاری مناسب و حمایت از حقوق نویسندگان در محیط دیجیتال، اعتصاب کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در کنار اتحادیه‌های جهانی؛ مانند اتحاد بین‌المللی هنر و سرگرمی، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌ونقل، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی، اتحادیه بین‌المللی مواد غذایی، کشاورزی، هتل، رستوران، پذیرایی، دخانیات و آموزش بین‌المللی، بیانیه‌ای مشترک را در حمایت از انجمن نویسندگان آمریکا امضا کرد.

در این بیانیه از اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)خواسته شده است که با فیلمنامه‌نویسان عضو  انجمن نویسندگان آمریکا به‌طورجدی مذاکره کند؛ زیرا بدون آنها صنعت سینما و تلویزیون وجود ندارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: «مدل کسب‌وکار استریم که میلیون‌ها ساعت سرگرمی و میلیاردها دلار برای برخی از قدرتمندترین شرکت‌های جهانی؛ مانند آمازون، اپل، نتفلیکس و پارامونت گلوبال ایجاد کرده است، موجب کاهش درآمد نویسندگان و تنزل شرایط کاری آنها شده است.»

در این بیانیه همچنین آمده که «مبارزه انجمن نویسندگان آمریکا برای کارگران در سراسر جهان بسیار مهم است؛ زیرا مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند میلیون‌ها شغل را در دهه آینده تحت‌تأثیر قرار دهند.»






کارت

کارت