EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دادخواهی برای روزنامه‌نگاران در سریلانکا
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

سازمان‌های آزادی رسانه در سریلانکا سال‌هاست که به دلیل ارعاب، قتل و ناپدید شدن روزنامه‌نگاران این کشور، به‌ویژه در ماه ژانویه، با برگزاری «ژانویه سیاه» توجه عمومی را به این مشکل جلب می‌کنند.

 

سازمان‌های عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در سریلانکا نیز با برگزاری وبینار و بحث‌های آنلاین و همچنین یک تجمع اعتراضی، کمپینی را جهت اطلاع‌رسانی در این موضوع و تامین عدالت برای روزنامه‌نگاران راه‌اندازی کردند.

 

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن اعلام همبستگی با روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای در سریلانکا، در این زمینه گفت: «دولت سریلانکا اجازه داده است که مصونیت از مجازات رواج یابد، در ژانویه سیاه تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران به قتل رسیده و مفقود شده‌اند و رسانه‌ها با حمله‌ها و تعطیلی مواجه شده‌اند.»

 

فدراسیون از دولت سریلانکا می‌خواهد که فوراً جنایات فعلی و تاریخی علیه روزنامه‌نگاران را بررسی کند و عاملان را به دست عدالت بسپارد.

 

در بیانیه مشترک به همین مناسبت آمده است: «همه روزنامه‌نگاران کشته شده در سریلانکا به این دلیل ترور شدند که در تلاش بودند حقیقت را کشف کنند و از دموکراسی در سریلانکا دفاع کنند. اما تاکنون عدالت برای خانواده‌های هیچ یک از این روزنامه‌نگاران برقرار نشده است.»

 

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت