EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به محدودیت‌های چین بر خبرنگاران پوشش‌دهنده المپیک
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

دولت چین با اعمال محدودیت‌های بسیار برای خبرنگارانی که بازی‌های المپیک زمستانی را پوشش می‌دهند، باعث سانسور و گزارش محدود از این رویداد ورزشی شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در نامه‌ای سرگشاده به توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک، در مورد شرایط کاری خبرنگارانی که المپیک زمستانی پکن را پوشش می‌دهند، ابراز نگرانی کرد.

در این نامه با اشاره به اهمیت فعالیت آزادانه روزنامه‌نگاران، آمده است: «ما از کمیته المپیک می‌خواهیم که موضع روشنی برای حقوق روزنامه‌نگاران اتخاذ کند و صریحاً به مقام‌های چینی بگوید که باید به اصول اساسی آزادی مطبوعات و حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران پایبند باشند.»

مقام‌های چینی علیرغم رعایت کلیه مقررات بهداشتی و ایمنی از سوی خبرنگاران، موانع زیادی  ایجاد کرده که شعاع حرکت آن‌ها را بسیار محدود می‌کند.

فدراسیون تاکید کرده که چین باید بدون توجه به کشور مبدا، با روزنامه‌نگاران به طور یکسان رفتار کند و در طول اقامت حرفه‌ای آن‌ها در چین در ارتباطات آن‌ها دخالت نکند.

چین بزرگترین زندانبان روزنامه‌نگاران در جهان است و سرکوب رسانه‌ها در این کشور طی سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از شیوع همه‌گیری کرونا، تشدید شده است.

 

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت