EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کارزار جهانی اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران برای کارکنان رسانه در افغانستان
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

با افزایش قدرت طالبان بر بخش وسیعی از کشور افغانستان، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌های وابسته به آن از دولت‌ها و جامعه بین‌المللی خواسته‌اند تا از کارکنان رسانه‌های افغانستان و خانواده‌های آن‌ها حمایت کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (‌IFJ) از تمام نهادهای وابسته خود در سراسر جهان خواسته است تا با مذاکره با مقام‌ها جهت دریافت ویزای اضطراری برای روزنامه‌نگاران افغانستان تلاش کرده و برای صندوق ایمنی فدراسیون کمک مالی جمع آوری کنند.

این کارزار به خبرنگاران افغانستان کمک می‌کند تا از کشور خارج شوند و ضمن کمک مالی به روزنامه‌نگاران افغانستان، جهت تامین خانه‌های امن برای آن‌ها تلاش می‌کند.

فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ) از دولت‌های اروپایی خواسته است تا برنامه صدور ویزای مهاجرت برای روزنامه‌نگاران افغانستان را گسترش دهد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران در بلژیک، کرواسی، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال، اسپانیا، نیوزلند و استرالیا نیز برای ورود روزنامه‌نگاران مهاجر با دولت‌ها وارد مذاکره شده‌اند.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا (NUJ) مذاکراتی را با وزارت خارجه و بی‌بی‌سی آغاز کرده تا راهکارهای خروج کارمندان بی‌بی‌سی و همچنین خانواده‌های آن‌ها ارائه شود.

واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و وال‌استریت‌ژورنال نیز با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از او خواسته‌اند تا گام‌های مشخصی برای حفاظت از ایمنی کارکنان رسانه‌های افغانستان که در سازمان‌های رسانه‌ای ایالات متحده کار می‌کردند، بردارد.

واشنگتن‌پست اعلام کرده که همه کارکنان افغانستانی و اعضای خانواده آن‌ها را از کابل خارج کرده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.

 






کارت

کارت