EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ابتلای روزنامه‌نگاران به کرونا در جنوب شرق آسیا و لزوم حمایت بیشتر دولت‌ها
دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰

اتحادیه جنوب شرق آسیا و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از دولت‌های این منطقه خواستار محافظت بیشتر از روزنامه‌نگاران در دوران همه‌گیری کرونا شدند.

اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران جنوب شرق آسیا (SEAJU) از دولت‌ها می‌خواهند برای محافظت از کارکنان رسانه در میانه همه‌گیری کرونا و برای حمایت مناسب‌تر از روزنامه‌نگاران به عنوان فعالان دارای اولویت، اقدامات بیشتری انجام دهند.

اتحادیه به همراه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همچنان نگرانند که روزنامه‌نگاری به عنوان یک حرفه در معرض تهدید بی‌ثباتی دستمزد، عدم دسترسی به واکسن‌ها و عدم دسترسی به تجهیزات محافظت شخصی قرار دارند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد «بار دیگر فراخوان اتحادیه جنوب شرق آسیا مبنی بر احترام به حقوق کارکنان رسانه‌ای به عنوان فعالان خط مقدم و مدافعان حقوق بشر را مورد تکرار و تاکید قرار می‌دهد.»

رهبران و فعالان اتحادیه جنوب شرق آسیا از کشورهای کامبوج، اندونزی، مالزی، میانمار، فیلیپین، تیمور و تایلند گفتند که روزنامه‌نگاران درگیر بیماری کرونا در حالی که نقش حیاتی خود را در اطلاع‌رسانی جوامع انجام می‌دادند، در معرض عفونت قرار گرفتند.

برای خواندن مشروح این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت