EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پرداخت غرامت ۳ میلیون دلاری «لس‌آنجلس تایمز» به دلیل تبعیض نژادی و جنسیتی
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹

پس از طرح شکایت از سوی کارکنان لس‌آنجلس تایمز مبنی بر تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس جنسیت، نژاد و قومیت، این رسانه پذیرفته است که ۳ میلیون دلار به عنوان غرامت به روزنامه‌نگاران رنگین‌پوست و زن پرداخت کند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) پیروزی انجمن صنفی لس‌آنجلس تایمز را به آن‌ها تبریک گفت.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این زمینه گفت: «این پرونده بار دیگر مزایای تشکیل اتحادیه را برجسته می‌کند.»
وی ابراز امیدواری کرد که این دستاورد و پیروزی باعث الهام بخشیدن به سایر روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌های صنفی شود تا برای تأمین حقوق برابر اقدام کنند.
پایه و اساس این دادخواست در سال ۲۰۱۸ میلادی و پس از تشکیل اتحادیه صنفی روزنامه‌نگاران لس‌آنجلس تایمز و پیوستن آن‌ها به انجمن صنفی خبر، وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، گذاشته شد.
این اتحادیه خواستار انتشار داده‌های پرداخت حقوق شد که نشان می‌داد دستمزد زنان روزنامه‌نگار و روزنامه‌نگاران رنگین‌پوست به میزان قابل توجهی کمتر از همتایان سفیدپوست آن‌ها است.
پس از طرح شکایت، ۲۴۰ خبرنگار و سردبیر فعلی و سابق لس‌آنجلس تایمز به عنوان کسانی که واجد شرایط دریافت غرامت هستند، شناسایی شدند.
این غرامت به کارکنان زن، سیاه‌پوست و لاتین که از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو در لس‌آنجلس تایمز فعالیت کرده‌اند، تعلق خواهد گرفت.
انتشارات تریبون که تا اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی مالک لس‌آنجلس تایمز بوده نیز در پرداخت این غرامت سهیم خواهد بود.
حکم نهایی این دادخواست در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی صادر خواهد شد.
متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت