EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ادامه کشتار روزنامه‌‌نگاران در یمن؛ یک عکاس خبری ترور شد
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

نبیل حسن القائی، عکاس خبری ۳۴ ساله، که برای آژانس رسانه‌ای فرانسه (AFP) کار می‌کرد از سوی افراد مسلح ناشناس در حومه شهر عدن واقع در جنوب یمن ترور شد.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بارها و بارها در واکنش به خطر اعدام کارکنان رسانه، ربوده شدن، شکنجه و دستگیری خودسرانه روزنامه‌نگاران در یمن واکنش نشان داده و از همه طرف‌های جنگ یمن خواسته است تا از هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران جلوگیری کنند.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در مورد هدف قرار گرفتن منظم روزنامه‌نگاران در یمن ابراز نگرانی کرد و با اعلام همبستگی با خانواده، همکاران و دوستان روزنامه‌نگاران یمن، خواستار اجرای عدالت در این زمینه شد.
نبیل حسن القائی، در طول پنج سال گذشته با آژانس رسانه‌ای فرانسه همکاری می‌کرد و به گفته مدیر اخبار جهانی این خبرگزاری، در این مدت وی با به تصویر کشیدن خشونت درگیری‌های یمن کمک بزرگی به مخاطبان جهانی کرده است.
پیشتر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حکم اعدام چهار روزنامه‌نگار یمنی واکنش نشان داده، و حاکمان صنعا را جنایتکاران جنگی دانسته بودند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت