EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اخراج اتباع چین از رسانه‌های آمریکایی در پکن
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹

دست‌کم هفت تبعه چینی که برای آژانس‌های رسانه‌ای جدید ایالات متحده در پکن کار می‌کردند، با دستور شرکت خدمات پرسنلی پکن برای ماموریت‌های دیپلماتیک اخراج شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در مورد اقدام‌های تلافی‌جویانه مداوم چین و ایالات متحده در عرصه رسانه‌ای ابراز نگرانی کرده و نسبت به پیامد‌های عدم جریان آزاد اطلاعات در بحران سلامت عمومی هشدار داد.

این نهاد ضمن تاکید بر حق دسترسی به اطلاعات در زمان شیوع بیماری واگیر، از دولت چین خواست تا ایجاد موانع برای روزنامه‌نگاران را متوقف کند.

شرکت خدمات پرسنلی پکن برای ماموریت‌های دیپلماتیک(BDS)، از رسانه‌های آمریکایی در پکن خواسته است که اتباع چینی شاغل در این آژانس‌ها را از یک فروردین از کار برکنار کنند.

اخراج‌ها شامل کارگران چینی نیویورک تایمز، صدای آمریکا و دو نفر دیگر است که رسانه‌های آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با اشاره براقدام‌های تلافی جویانه دو طرف، آن را نمایش قدرتی خواند که هزینه‌اش را روزنامه‌نگاران پرداخت می‌کنند.

وزارت امور خارجه چین، در روز چهارشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد مجوز همه روزنامه‌نگارانی که در جمهوری‌خلق‌چین، هنگ‌کنگ و ماکائو برای رسانه‌های آمریکایی کار می‌کنند را لغو کرده بود.

اقدام‌های اخیر دولت چین در تلافی تعیین پنج موسسه رسانه‌ای مستقر در ایالات متحده به عنوان «نهادهای دولتی جمهوری‌خلق‌چین» از طرف مقام‌های آمریکایی بوده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت