EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حکومت‌نظامی میانمار مجوز فعالیت یک رسانه مستقل را لغو کرد
سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

خبرگزاری‌های وابسته به حکومت‌نظامی میانمار در  دهم ژوئن اعلام کردند مجوز فعالیت رسانه مستقل آییاروادی تایمز (Ayeyarwaddy Times) به اتهام نقض بند ۸ قانون چاپ و انتشار میانمار که مربوط به انتشار محتوا است، لغو لغو شده است.

پیشتر هم میان سرکوب آزادی بیان و مطبوعات توسط حکومت‌ نظامی میانمار، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه مستقل «آییاروادی تایمز» با دستگیری، آزار و اذیت و خشونت مواجه بودند. در آگوست ۲۰۲۲، میو مین تون، سردبیر سابق، پیش از آزادی در ژانویه  ۲۰۲۳  به دو سال زندان محکوم شد. او قبل از محاکمه بیش از یک سال در بازداشت گذرانده بود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و شبکه خبرنگاران میانمار (MJN)، این تصمیم را محکوم کردند و از حکومت ‌نظامی میانمار خواستند که فوراً به ارعاب رسانه‌ها و ادامه حملات علیه آزادی مطبوعات، پایان دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «حکومت‌ نظامی میانمار باید ارعاب و حملات آشکار علیه روزنامه‌نگاران منتقد و جرم‌انگاری و سانسور شدید رسانه‌های مستقل که آزادی مطبوعات میانمار را به نابودی کشانده، متوقف کند.»

شبکه خبرنگاران میانمار نیز در این مورد اعلام کرد: «این لغو مجوز بر آزادی مطبوعات میانمار تأثیر خواهد گذاشت و ما آن را ارعابی علیه همکاران روزنامه‌نگار خود می‌دانیم.»






کارت

کارت