EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعلیق پخش برنامه‌های یک تلویزیون در سنگال
دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲

در یکم ژوئن تلویزیون والف (Walf) ، یک تلویزیون خصوصی، به دلیل پخش تظاهراتی پس از محکومیت دو سال زندان برای عثمان سونکو، رهبر مخالفان سنگال، قطع شد. بنا بر اخبار رسیده پخش این ایستگاه به مدت سی روز به حالت تعلیق درآمده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای متخصصان اطلاعات و ارتباطات سنگال  (SYNPICS) تصمیم خودسرانه برای تعلیق پخش تلویزیون والف  را محکوم کردند و خواستار پخش مجدد این تلویزیون شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ‌ ضمن محکوم‌کردن تلاش عمدی برای سرکوب آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و حقوق عمومی برای دسترسی به اطلاعات در این زمینه گفت: «توانایی رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های مستقل، برای گزارش آزادانه درباره موضوعات مورد علاقه عمومی، عاملی حیاتی در هر جامعه دموکراتیک است.»

آقای بلانگر افزود: «دولت سنگال باید برای ایجاد محیطی مناسب و بدون ترس از ارعاب یا سرکوب برای رسانه‌ها تلاش بیشتری انجام دهد.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین از دولت سنگال خواست که تمام روزنامه‌نگارانی را که در حال حاضر در رابطه ‌با کارشان بازداشت شده‌اند را بدون قیدوشرط آزاد کند.






کارت

کارت