EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کنگره روزنامه‌نگاران آفریقا در سنگال برگزار شد
دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

پنجمین کنگره فدراسیون روزنامه نگاران آفریقا _ سازمان منطقه‌ای آفریقا در فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) _ در ششم مارس با موضوع «مشارکت و رساندن صدایمان: چشم‌انداز جدید، ماموریت جدید» برگزار شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) درباره این کنگره گفت: «این کنگره نمایشی آشکار از بلوغ، فداکاری و وحدت بین رهبران روزنامه‌نگار آفریقا بود. توانایی آنها برای اعمال موثر دموکراسی داخلی و ایجاد اجماع برای بهبود وضعیت روزنامه‌نگاران آفریقایی قابل تقدیر است. ما تبریک صمیمانه و حمایت کامل خود را از رهبری تازه انتخاب شده اعلام می‌کنیم.»

عمر فاروق عثمان، رئیس جدید فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا نیز گفت: « کنگره عزم جمعی ما برای دمیدن انرژی جدید و جوان به منظور ارتقای آزادی رسانه، روزنامه‌نگاری باکیفیت و امنیت روزنامه‌نگاران در سراسر آفریقا را مشخص کرد. ما، چه به عنوان رهبران منتخب و چه به عنوان اعضاء، متعهد هستیم که با چالش‌ها روبرو شویم و از فرصت‌ها برای پیشبرد حرفه روزنامه‌نگاری استفاده کنیم. یک جنبش روزنامه‌نگاری قوی، متحد و پر جنب و جوش در آفریقا به طور قاطعانه از حقوق و رفاه همه روزنامه‌نگاران دفاع می‌کند»

در این کنگره که برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد، رهبران و نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های روزنامه‌نگاری وابسته به فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا از سراسر پنج منطقه قاره گرد هم آمدند و برنامه کاری خود را برای سه سال آینده مورد بحث و تصویب قرار دادند که شامل هفت قطنامه برای بهبود کاری شرایط روزنامه‌نگاران آفریقایی و انتخاب رهبران جدید بود.






کارت

کارت