EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


جولیان آسانژ  در یک‌قدمی استرداد به ایالات متحده
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

دادگاه عالی در بریتانیا در حکمی آخرین درخواست تجدیدنظر جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، علیه حکم استرداد به ایالات متحده، را رد کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران (EFJ) در نامه‌ای سرگشاده‌ همراه با نمایندگان اتحادیه اروپا، همسر آسانژ و سازمان‌های مدافع آزادی مطبوعات و حقوق بشر، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که آسانژ را عفو کند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز دراین‌رابطه گفت: «ما از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر رد درخواست تجدیدنظر جولیان آسانژ نگران هستیم. آسانژ در صورت استرداد به ایالات متحده، با مجازات ١۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد که وضعیت خطرناکی برای همه روزنامه‌نگاران در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.»

خانم پرادالیه افزود: «خطر این است که روزنامه‌نگاران ممکن است توسط دولت‌های هر کشوری در جهان مجبور شوند برای اطلاعات منتشر شده در راستای منافع عمومی پاسخگو باشند.»

خانم پرادالیه ادامه داد: «زمان آن فرارسیده است که دولت‌های بریتانیا و ایالات متحده به این آزار و اذیت وحشتناک پایان دهند. ما دوباره از رئیس‌جمهور ایالات متحده درخواست می‌کنیم تا اتهامات علیه آسانژ را لغو کند و پرونده را ببندد. اگر آسانژ به زندان برود، هیچ خبرنگاری در امان نخواهد بود. «






کارت

کارت