EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت یک روزنامه‌نگار ویتنامی که در تایلند پناهنده بود  
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

پلیس ویتنام از بازداشت دونگ وان تای ، روزنامه‌نگار و وبلاگ نویس ویتنامی، سه روز پس از ربوده شدن از خانه‌اش در بانکوک تایلند، خبر داد.

این روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۸ پس از انتشار اظهاراتی در انتقاد از دولت ویتنام و رهبران حزب کمونیست، از  ویتنام به تایلند گریخت و در آنجا پناهنده شده بود.

 فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ربوده شدن این روزنامه‌نگار تایلندی را محکوم کرد و از مقامات ویتنامی خواست تا فورا او را آزادی کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «ربوده شدن دونگ ون تای نشان‌دهنده خطرات قابل‌توجهی است که روزنامه‌نگاران ویتنامی با آن مواجه هستند. مجازات‌های سرکوبگرانه و شدید در ویتنام برای روزنامه‌نگاری انتقادی و مستقل به این معنی است که تای احتمالاً به دلیل کارش تحت تعقیب بوده است.»

این روزنامه‌نگار چهل و یک ساله در سیزدهم آوریل در حال ضبط برنامه زنده در مورد محاکمه اخیر روزنامه‌نگار ویتنامی، نگوین لان تانگ در یوتیوب بود و به گفته دوستانش پس‌ازاین برنامه تماس‌های آنها از سوی او بی‌پاسخ ماند.

پلیس ویتنام در شانزدهم آوریل مدعی شد فردی را با این نام بازداشت کرده که از لائوس وارد ویتنام شده بود سپس این ادعا توسط دوستان تای تکذیب شد و آنها تأکید کردند که آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) وضعیت پناهندگی تای را تأیید کرده است.






کارت

کارت