EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعطیلی یک رسانه مستقل با دستور نخست‌وزیر کامبوج
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

هون سن، نخست وزیر کامبوج دستور تعطیلی رسانه مستقل برجسته، صدای دموکراسی (VOD) را در ۱۳ فوریه قبل از انتخابات این کشور در ماه جولای صادر کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران کامبوج(CamboJA) ضمن محکوم کردن سوء استفاده نخست‌وزیر از قدرت، از مقامات کامبوج  خواستند که مجوز این رسانه را بازگرداند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد: «دستور هون سن برای تعطیلی رسانه صدای دموکراسی، نشان دهنده سوء استفاده آشکار از قدرت است و تهدیدی جدی برای آزادی مطبوعات در کامبوج است.»

فدراسیون همچنین افزود: «از دولت کامبوج می‌خواهیم که تصمیم خود برای بستن این رسانه را لغو کند و اطمینان حاصل کند که این رسانه قادر به تولید روزنامه‌نگاری مستقل و انتقادی بدون ترس از انتقام است.»

در واکنشی دیگر به حکم بسته شدن این رسانه، سازمان‌های جامعه مدنی و مدافعان آزادی مطبوعات در بیانیه‌ای مشترک بسته شدن خودسرانه و احتمالاً با انگیزه سیاسی رسانه صدای دموکراسی را محکوم کردند.

پیشتر هم دولت کامبوج سابقه بستن رسانه‌های خبری مستقل و انتقادی را قبل از انتخابات دارد. در سال 2018 هم دولت کامبوج، روزنامه کامبوج دیلی را پیش از انتخابات تعطیل کرده بود.

 






کارت

کارت