EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محدودکردن رسانه‌های مستقل و آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در کامبوج
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

هم‌زمان با آمادگی برای برگزاری انتخابات در ۲۳ ژوئیه، معدود رسانه‌های مستقلی که در کامبوج باقی‌مانده در کامبوج محدود شدند و خبرنگارانی که در این کشور گزارش می‌دهند با خطرات و تهدیدهای چشمگیری روبرو  شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)  همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران کامبوج (CamboJA) این حملات را در این زمان‌حساس برای مردم کامبوج، به‌شدت محکوم کردند و از دولت خواستند که به حقوق کارکنان رسانه برای گزارش ایمن و آزادانه احترام بگذارند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین افزود: «تهدیدها، آزار و اذیت‌ها و بسته‌شدن رسانه‌های موجود در طول این دوره انتخابات حقیقتاً خلاف تعهدات کامبوج به آزادی مطبوعات و روند دموکراتیکی است که باید به آن احترام بگذارد.»

رسانه دیجیتال مستقل صدای دموکراسی (VOD) به دستور مستقیم، هون سن، نخست‌وزیر کامبوج در ماه فوریه بسته شد و دسترسی به اینترنت برای رسانه‌های رادیو آسیای آزاد، سامانه اینترنتی کامبوج دیلی و همچنین پایگاه‌داده عمومی آنلاین کامنتورا در ماه ژوئیه محدود شد.

در ۱۹ ژوئن، خبرنگار و گوینده اصلی روزنامه کامبوج دیلی به اتهام انتقاد از هون سن و خانواده‌اش در یک برنامه خبری، از طریق فیس‌بوک پیام تهدید به مرگ دریافت کرد. پیش‌ازاین در ۳۱ ماه مه نیز، خون نریم، خبرنگار کامبوجا نیوز، به دلیل پوشش خبری حزب ممنوعه شمع به زندان تهدید شده بود.






کارت

کارت