EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن فجیع یک خبرنگار کامرونی
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

مارتینز زوگو، مجری برنامه روزانه پر مخاطب رادیویی، روز سه شنبه ۱۷ ژانویه توسط افراد ناشناس ربوده شد و پنج روز بعد، جسد مثله شده او در نزدیکی پایتخت پیدا شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون(SNJC) این اقدام وحشیانه را شدیدا محکوم کردند و از دولت کامرون خواستند با رسیدگی سریع به این پرونده عاملان این جنایت هولناک را به دست عدالت بسپارند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها این روزنامه‌نگار اخیراً در برنامه‌های خود درباره یک پرونده اختلاس «شامل یک رسانه با ارتباطات دولتی» صحبت کرده است. او اخیر در این رابطه نام برخی از مسئولین فساد را افشا کرده بود.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن «غیر قابل قبول» خواندن قتل مارتینز زوگو، گفت: «قتل مارتینز سطح پایین عدم تحمل حقیقت و پاسخگویی در کامرون را نشان می‌دهد. او کاری جز افشای حقیقت در مورد فساد و سوء استفاده از قدرت انجام نداد.»

آقای بلانگر افزود: «این حقیقت که یک روزنامه‌نگار برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد فساد اداری کشته شد، نشان می‌دهد که نیروهایی مخالف حکومت دموکراتیک در کامرون قدرت دارند.»

سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون در بیانیه‌ای در مورد قتل هولناک زوگو  گفت: «زوگو قربانی نفرت و بربریت شد. این جنایت تهدیدی برای آزادی مطبوعات در کشور است.»

این اتحادیه از تمامی کارگران و خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای کامرون خواست تا در ۲۵ ژانویه به نشانه عزاداری برای همکارشان مارتینز زوگو، مشکی بپوشند.

 

 






کارت

کارت