EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله پلیس کامرون به مراسم گرامیداشت روز جهانی آزادی رسانه‌ها
یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

پلیس کامرون به روزنامه‌نگارانی که برای گرامیداشت روز جهانی آزادی مطبوعات گردهم آمده بودند، حمله کرد و تجهیزاتشان را مصادره کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون(SNJC) این اقدام تهاجمی و بی‌شرمانه علیه گروهی از روزنامه‌نگاران که به طور مسالمت‌آمیز گردهم آمده بودند را محکوم کردند.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این واقعه گفت: «اخلال عمدی در گردهمایی خبرنگاران کامرون در روز جهانی آزادی مطبوعات، نشان‌دهنده تضعیف آزادی رسانه‌ها در این کشور است. آنچه در سوم می در دوالا رخ داد غیرقابل قبول و تهدیدی خطرناک برای آزادی رسانه‌ها، دموکراسی و حاکمیت قانون است. سوم می روزی است که به طور خاص توسط یونسکو و جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن روزنامه‌نگاران و نقش آنها در اطلاع‌رسانی و تقویت دموکراسی تعیین شده است. حمله به روزنامه‌نگاران در روز جهانی آزادی مطبوعات اقدامی است که نمی‌توان آن را بخشید.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون، از دولت این کشور خواستند تلاش بیشتری برای حفاظت از آزادی رسانه‌ها انجام دهد. آنها تأکید کردند که کامرون یک کشور دموکراتیک است و قوانین رسانه‌ای آن مطابق با استانداردهای بین‌المللی هستند و دولت باید محیطی مناسب برای فعالیت خبرنگاران فراهم کند و این رفتارهای خلاف قانون متوقف شوند.






کارت

کارت