EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تداوم ارعاب کارکنان رسانه‌ها در کامرون و بازداشت یک خبرنگار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

امینو علیوم، خبرنگار کانال دو اینترنشنال در کامرون، سیزدهم نوامبر از طریق یک تماس به محلی خارج از شهر کشانده شد و آنجا با هجوم ماموران پلیس لباس شخصی بازداشت شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون (SNJC) ارعاب، آزار و اذیت و فریب روزنامه‌نگاری را که صرفاً در حال انجام کار خود در منطقه بود، به شدیدترین وجه ممکن محکوم کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این روزنامه‌نگار شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران دستگیری امینو علیوم را «اقدامی از سوی مقامات با هدف ارعاب و ساکت کردن خبرنگاران و سلب حق شهروندان برای دریافت اطلاعات» دانست و تأکید کرد: «امینو هیچ جرمی مرتکب نشده است. اصول دموکراسی ایجاب می‌کند که رسانه ها باید بدون هیچ گونه ارعاب یا آزار و اذیت، کار خود را انجام دهند. مقامات کامرون باید برای محافظت از حقوق روزنامه‌نگاران و تضمین امنیت آنها تلاش بیشتری کنند، به‌ویژه زمانی که دو خبرنگار در سال جاری در کامرون کشته شده‌اند.»

طبق بیانیه مطبوعاتی صادر شده توسط سندیکای ملی روزنامه‌نگاران کامرون، علیوم تماسی دریافت کرد و از او دعوت شد تا در مورد یک رویداد گزارش دهد. در حالی که وی در حال حرکت به سمت محل برگزاری بود، توسط ماموران لباس شخصی دستگیر شد. او همچنان در بازداشت به سر می‌برد. حکم بازداشت وی مربوط به گزارشی است که در نهم نوامبر در مورد یک درگیری ادعایی در دادگاه عالی ناحیه گاروا منتشر کرده است.

جامعه سردبیران کانال دو اینترنشنال، در بیانیه‌ای بازداشت امینو علیوم را محکوم کرد و خواستار رعایت حقوق خبرنگاران شد.






کارت

کارت