EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


راه‌اندازی کمپین علیه دستمزد ناکافی روزنامه‌نگاران در میانمار
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و شبکه روزنامه‌نگاران میانمار(‌MJN) کمپینی را برای پایان دادن به پرداخت دستمزد ناکافی به خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها چه در داخل میانمار و چه در تبعید، راه اندازی کردند.

آنها ضمن قدردانی از استقامت روزنامه‌نگاران مستقل میانمار در بحبوحه چالش‌های شدید تحت حکومت نظامی میانمار، از جامعه رسانه‌ای بین‌المللی خواستند، دستمزد متناسبی به خبرنگاران میانمار پرداخت کنند.

بر اساس گزارش‌های شبکه روزنامه‌نگاران میانمار، حتی رسانه‌های بین‌المللی به روزنامه‌نگاران حرفه‌ای میانمار که برخی دهه‌ها تجربه کار روزنامه‌نگاری را در کارنامه دارند، مبالغ ناچیزی پرداخت می‌کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص اعلام کرد: «راه‌اندازی این کمپین، پیامی واضح به رسانه‌های محلی و بین المللی می‌دهد تا در مورد پرداخت دستمزد روزنامه‌نگاران کوتاهی نکنند.»

فدراسیون همچنین افزود: «روزنامه‌نگاران حرفه‌ای باید حقوقی متناسب با کارشان دریافت کنند. ما با همکاران میانماری و برمه‌ای خود ابراز همبستگی می‌کنیم و از کار شجاعانه و مقاومت آنها در برابر چالش‌ها قدردانی می‌کنیم.»

بر اساس گزارش‌های رسیده از میانمار، دستمزد یک روزنامه‌نگار، تقریباً معادل ۲۴ دلار آمریکا در ماه است.

از زمان کودتای نظامی در فوریه ۲۰۲۱، حداقل چهار خبرنگار در میانمار کشته و تعدادی از روزنامه‌نگاران به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

 

 

 






کارت

کارت