EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار اندونزیایی به مرگ تهدید شد
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱

در میان افزایش موارد آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در اندونزی، یورنا لیسا، روزنامه‌نگار و سردبیر رسانه آنلاین کابارگایو(Kabargayo) پس از انتشار مقاله‌ای در مورد ساخت یک بازار محلی، به مرگ تهدید شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی(AJI) ضمن محکوم کردن ارعاب و تهدید روزنامه‌نگاران، از مقامات خواستند فورا تحقیقات جامعی دراین‌ رابطه انجام دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «همه روزنامه‌نگاران باید بدون ارعاب و ترس از آزار و اذیت و در شرایطی ایمن کار کنند».

فدراسیون همچنین افزود: «ما تهدید به مرگ یورنا لیسا را ​​محکوم می‌کنیم و از مقامات اندونزی می‌خواهیم که تحقیقات فوری را انجام دهند تا عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی هم اعلام کرد: «تهدید به مرگ یورنالیسا تهدیدی برای دموکراسی است. ارعاب روزنامه‌نگاران، اقدامی برای اخلال در کار روزنامه‌نگاری و نقض قانون مطبوعات هم است.»

در ۱۰ نوامبر، یورنالسیا ، توسط دو نفر مورد حمله واقع شد و تهدید به مرگ شد. در اندونزی، بسیاری از خبرنگاران با حمله و آزار و اذیت مواجه می‌شوند.






کارت

کارت