EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش حملات به آزادی رسانه‌ها نپال در آستانه انتخابات
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱

در آستانه انتخابات پارلمانی نپال انتقادها از کمیسیون انتخابات نپال(ECN) و شورای مطبوعات نپال(PCN) به دلیل حملات مداوم به آزادی رسانه‌ها، بالا گرفته‌ است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با فدراسیون خبرنگاران نپال(FNJ) و اتحادیه مطبوعات نپال(NPU)، تلاش‌ها برای سانسور رسانه‌ها، را محکوم کردند و از نهادهای قانونی خواستند تا اقدامات لازم را برای محافظت از آزادی بیان در نپال انجام دهند.

در پنجم نوامبر، کمیسیون انتخابات نپال(ECN) به پورتال خبری نپالی ستوپاتی دستور داد تا ظرف ۲۴ ساعت یک مقاله را حذف کند و آن را ناقض قوانین  انتخاباتی دانست. این خبر تخلف انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات نپال را افشا کرده بود.

کمیسیون انتخابات نپال همچنین تلاش کرده آزادی بیان را از طریق رسانه‌های اجتماعی محدود کند.

در ۲۵ اکتبر، این کمیسیون اپراتورهای یک گروه فیس‌بوکی را به پنج سال زندان تهدید کرد و آنها را به «تبلیغات» و «نفرت پراکنی» متهم کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) اعلام کرد: «سوء استفاده مکرر از قانون توسط نهادهای قانونی برای سرکوب و سانسور رسانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین غیرقابل قبول است.»

فدراسیون افزود: «با نزدیک شدن به انتخابات در نپال، حق مردم برای دانستن باید محفوظ بماند و حقوق دسترسی به اطلاعات طبق قانون اساسی مورد حمایت قرار گیرد».

فدراسیون همچنین از همه نهادهای دولتی، نهادهای قانونی و سیاستمداران خواست که به آزادی بیان و آزادی مطبوعات در نپال احترام بگذارند.






کارت

کارت