EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت، تهدید، آزار و اذیت خبرنگاران در نپال
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

نقض حقوق روزنامه‌نگاران در نپال در ماه ژوئن توسط گروه‌های جنایتکار، مدیر رسانه‌ها و مجریان قانون، افزایش یافته است. یک سردبیر در 21 ژوئن به خاطر مقاله‌ای  انتقادی هدف حمله گروهی از مهاجمین قرار گرفت. در یک رویداد دیگر، رئیس یک پورتال خبری برای مدت کوتاهی با دستور مدیریت محبوس شد و یک خبرنگار تلویزیونی در 27 ژوئن، موقع ضبط یک مستند مورد آزار و بازداشت قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)تهدیدها، بازداشت‌ها و حملات علیه روزنامه‌نگاران در نپال را محکوم کرد و از مقامات محلی خواست این حوادث را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که به حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در مورد آزادی مطبوعات آسیای جنوبی از سال 2022 تا 2023، روزنامه‌نگاران در نپال با تهدیدها و حملات مداوم روبه‌رو بوده‌اند. 55 مورد نقض حقوق رسانه‌ها که 22 درصد از کل نقض‌های ثبت شده در جنوب آسیا را شامل می‌شود، به این کشور اختصاص دارد.

فدراسیون خبرنگاران نپال (FNJ)  ضمن درخواست بررسی کامل این حوادث و اتخاذ تدابیر قانونی مناسب، اعلام کرد: «اعمال تجاوز و بد رفتاری به یک روزنامه‌نگار بخاطر یک موضوع مربوط به اخبار منتشر شده، حمله مستقیم به آزادی مطبوعات است.»






کارت

کارت