EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست برای افزایش۴۰ درصدی حداقل دستمزد خبرنگاران نپالی
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

پس از سال‌ها حمایت و همراهی خبرنگاران از سوی فدراسیون خبرنگاران نپالی (FNJ)، کمیته تعیین حداقل دستمزد (MWFC) به این نهاد پیوست و از دولت نپالی خواستند حداقل دستمزد روزنامه‌نگاران را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) دراین‌رابطه اعلام کرد: «کار ارزشمندی که روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای انجام می‌دهند باید به‌درستی جبران شود، زیرا این تعهدات گام مهمی برای اصلاح سال‌ها رکود دستمزدها در نپال است.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با حمایت از خبرنگاران نپالی از  دولت نپال خواستند که توصیه‌های کمیته تعیین حداقل دستمزد را برای کمک به بهبود شرایط کاری همه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌، جدی بگیرند.

وزیر شارما، رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران نپال گفت که علی‌رغم شرایط ضعیف اقتصادی در نپال، او برای افزایش حداقل دستمزد روزنامه‌نگاران مطابق با توصیه‌های ذکر شده در گزارش کمیته تثبیت حداقل دستمزد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بحران اقتصادی نپال که با همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ تشدید شده بود، منجر به افزایش نقض حقوق رسانه‌ها در سه سال گذشته شده بود و روزنامه‌نگاران دستمزد کمتری دریافت می‌کردند و بیکار می‌شدند.






کارت

کارت