EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن یک خبرنگار به ضرب گلوله نیروهای امنیتی چاد
یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱

اوریجی نارسیزه، روزنامه‌نگار چادی که برای رادیو محلی کار می‌کرد، در بیستم اکتبر هنگام گزارش اعتراضات در آنجامنا، پایتخت چاد به ضرب گلوله‌ نیروهای مسلح چاد کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران چاد(UJT) خواستار محاکمه سریع عاملان این جنایت شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این رابطه گفت: «تیراندازی به غیرنظامیان غیرمسلح توسط نیروهای امنیتی کاملا غیرقابل قبول است. نیروهای امنیتی باید اقدامات کافی را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و خبرنگاران اتخاذ می‌کردند.»

او افزود: «این که یک روزنامه‌نگار غیرمسلح حین انجام کارش با خونسردی به ضرب گلوله کشته می‌شود واقعا ناامیدکننده است. چنین اقدامات وحشیانه و غیرانسانی را فقط می‌توان عمدی و تلاشی برای ساکت کردن رسانه‌ها توصیف کرد.»

بر اساس گزارش‌ها صدها تن از مردم چاد در این کشور در اعتراض به تمدید حکومت شورای نظامی انتقالی به رهبری ژنرال مهامت ادریس دبی، به خیابان‌ها آمدند و خواستار روی کار آمدن یک حکومت دموکراتیک شدند. بنا بر گزارش‌ها، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به مردم معترض حداقل پنجاه نفر از جمله اوریجی نارسیزه، کشته شدند و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

 






کارت

کارت