EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری کارگاه رسانه‌ای برای خبرنگاران و رسانه‌های چاد
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

اتحادیه روزنامه‌نگاران چاد(UJT)  با همکاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  یک کارگاه تبادلی دو روزه با موضوع اصلاحات رسانه‌ای با شرکت ارگان‌های مختلف مطبوعاتی در ان‌جامنا پایتخت چاد برگزار کرد.

عباس محمود طاهر رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران چاد در افتتاحیه این نشست گفت: «نابرابری بین زن و مرد در رسانه‌ها بسیار گسترده است، حقوق کارگری روزنامه‌نگاران به شدت نقض می‌شود. دستمزدهای عمومی به شدت کم است و به‌ویژه روزنامه‌نگاران زن مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه مزایای تامین اجتماعی دریافت نمی‌کنند. روزنامه‌نگاران آزاد نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا همچنان دستمزدی زیر خط فقر دریافت می‌کنند و در حالی که از آنان انتظار می‌رود محتوای باکیفیتی تولید کنند. اصلاحات رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.»

این «کارگاه تبادلی»، بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم دسامبر ۲۰۲۳ با موضوع اصلاحات رسانه‌ای به منظور تقویت حقوق حرفه‌ای و آزادی مطبوعات و بیان با نگاهی انتقادی به قوانین و سیاست‌های حاکم بر رسانه‌ها در چاد برگزار شد.

در پایان این دو روز گفتگو، شرکت‌کنندگان توصیه‌های مختلفی به دولت و همچنین رهبران رسانه‌ها و اتحادیه روزنامه‌نگاران در چاد ارائه کردند. تصویب پیش‌نویس اصلاحات قانون رسانه‌ها، پرداخت منظم یارانه اعطایی به رسانه‌های خصوصی در چاد، تصویب لایحه تنظیم تبلیغات در چاد، تصویب کنوانسیون فلورانس و پروتکل الحاقی آن از مهمترین توصیه‌های بیانیه پایانی این نشست به دولت چاد بود. همچنین ترویج اخلاق حرفه‌ای روزنامه نگاری، افزایش تعداد کارگاه‌های گفتگو با روزنامه‌نگاران در مورد مسائل مربوط به برابری جنسیتی و تلاش بیشتر برای مبارزه با خشونت و آزار جنسی در رسانه‌ها، مهمترین توصیه‌های نهایی این کارگاه به اتحادیه‌ها و رهبران رسانه‌ها بود.






کارت

کارت