EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روز جهانی کار شایسته؛ زمانی برای عدالت دستمزد در روزنامه‌نگاری
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

به مناسبت روز جهانی کار شایسته(WDDW) در هفتم اکتبر، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، بزرگترین نهاد صنفی روزنامه‌نگاران جهان، به فراخوان کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری برای عدالت دستمزد پیوست.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از سازمان‌های رسانه‌ای خواست تا دستمزدهای مناسب برای روزنامه‌نگاران را بازگردانند و اقدامات ضد اتحادیه‌ای را متوقف کنند.

دومینیک پرادالی، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما به قوانین کار عادلانه و عدالت دستمزد، احترام به حقوق اساسی روزنامه‌نگاران، پایان دادن به تبعیض میان کارکنان رسانه‌ها و شرایط کار مناسب برای همه نیاز داریم.»

رئیس فدراسیون همچنین افزود:«روز جهانی کار شایسته فرصتی برای اتحادیه‌هاست تا به دولت‌ها تعهداتشان را از جمله حقوق برابر و حق سازماندهی جمعی یادآوری کنند.»

در سرتاسر جهان، فدراسیون با تضعیف قوانین کار، ناامنی فزاینده در محل کار، شرایط کاری متزلزل‌تر و تضعیف حقوق چانه زنی جمعی در نتیجه مخالفت بسیاری از سازمان‌های رسانه ای، شاهد وضعیت رو به وخامت روزنامه‌نگاران بوده است.

همه گیری کووید به شدت صنعت رسانه را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از نشریات، برنامه‌ها و رسانه‌های آنلاین تعطیل شدند و هزاران خبرنگار بیکار شدند.

در بسیاری از نقط دنیا مانند مانند بلاروس، روسیه یا هنگ‌کنگ و میانمار، فعالیت‌های اتحادیه‌ها به اجبار محدود شده است و یا با انحلال اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران همراه بوده است.

 






کارت

کارت