EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتصاب هزار روزنامه‌نگار در بریتانیا پس از شکست مذاکرات صنفی
چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱

هزار روزنامه‌نگار پس از شکست مذاکره دو روزه میان اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران(NUJ)، وابسته به فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ-EFJ) و ریچ(ترینیتی میرور)، بزرگترین ناشر اخبار محلی بریتانیا، اعتصاب می‌کنند.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران ضمن اعلام حمایت از اعتصابی که از ۳۱ اوت آغاز می‌شود، از خواسته‌های کارگران برای افزایش عادلانه دستمزدها حمایت کردند.

ریچ(Reach PLC) بزرگترین ناشر اخبار ملی بریتانیا، افزایش ۳ درصدی( معادل ۷۵۰ پوند) را به روزنامه‌نگاران پیشنهاد کرده بود که توسط آن‌ها رد شد. ۷۹ درصد از اعضا، در نتایج رای گیری منتشر شده در اوایل ماه جاری، به اعتصاب رای دادند.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای مشترک در این خصوص گفتند: «در زمانی که قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش است و روزنامه‌نگاران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، این که این شرکت به‌جای کارکنانش به سهامدارانش پاداش بدهد، کار نادرستی است.»

این دو فدراسیون همچنین اضافه کرده‌اند: «ما به طور کامل از خواسته‌های همکارانمان و اقدامات آن‌ها در راستای دستیابی به توافق حقوقی منصفانه حمایت می‌کنیم تا بتوانند به کار خود در اطلاع‌رسانی عمومی ادامه دهند.»






کارت

کارت