EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت و محکومیت دو عکاس‌ در میانمار
شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

هم زمان با افزایش حملات حکومت نظامی میانمار به روزنامه‌نگاران در دو حادثه جداگانه در تاریخ‌های۲۰ و ۲۵ اوت دو عکاس با خشونت توسط نیروهای نظامی بازداشت و به زندان محکوم شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) سرکوب آزادی مطبوعات و آزادی بیان توسط ارتش میانمار را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌ در میانمار است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یکی از این عکاسان به دلیل حضور در اعتصاب مردمی یانگون، و دیگری به دلیل انتشار تصاویری از اعتراضات ضد حکومت نظامی، بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در همین رابطه گفت: «در رژیم نظامی میانمار، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌ بیش از پیش قربانی حملات خشونت‌آمیز، ارعاب و آزار شده‌اند.»

این فدراسیون ضمن محکوم کردن بازداشت‌های اخیر، از حکومت نظامی خواست که به آزادی مطبوعات و حقوق بشر در میانمار احترام بگذارد.

از زمان کودتای نظامی در فوریه ۲۰۲۱، روزنامه‌نگاران به طور فزاینده‌ای با شرایط بد کاری و تهدیدات شدید امنیتی مواجه شده‌اند.

در ۲۸ ژوئیه امسال، اتحادیه روزنامه‌نگاران جنوب شرق آسیا(SEAJU)  با محکوم کردن شدید ادامه نقض حقوق بشر و آزادی مطبوعات در رژیم نظامی میانمار، اعلام کرد که اعدام چهار فعال دموکراسی‌خواه توسط حکومت نظامی میانمار، اولین مجازات اعدام در میانمار از سال ۱۹۸۸، بوده است.






کارت

کارت