EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت ۸ ساله روزنامه‌نگار بلاروسی به اتهام خیانت به کشورش
پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱

کاتسیارینا آندریوا(Katsiaryna Andreeva)، خبرنگار بلاروسی یک تلویزیون مستقل در لهستان، به اتهام خیانت به هشت سال زندان محکوم شد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ و EFJ) این حکم ناعادلانه را محکوم کردند و از مقامات بلاروس خواستند به آزار و اذیت خبرنگاران خاتمه دهند و همه روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون‌ بین‌المللی روزنامه‌نگاران، گفت: «حکم آندریوا کاملاً تکان دهنده است و بار دیگر تلاش‌های بلاروس برای ارعاب و ساکت کردن خبرنگاران را نشان می دهد. ما خواهان آزادی فوری کاتسیارینا هستیم.»

رئیس فدراسیون‌ اروپایی روزنامه‌نگاران هم گفت: « این آزار و اذیت و افزایش سرکوب روزنامه‌نگاران، ماهیت واقعی رژیم دیکتاتوری بلاروس را نشان می دهد.»

این دو فدراسیون همچنین از اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستند فشارهای دیپلماتیک بر بلاروس را افزایش دهند و تحریم‌ها را علیه همه عوامل سرکوب در بلاروس تشدید کنند.

به گزارش انجمن روزنامه‌نگاران بلاروس، در حال حاضر ۳۱ روزنامه‌نگار در این کشور فقط به خاطر انجام کارشان، پشت میله‌های زندان هستند.






کارت

کارت