EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار و بازجویی خبرنگار سریلانکایی
پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

تاریندو اودواراگدارا، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای  در ۲۸ ژوئن برای بازجویی به بخش جرایم رایانه ای سریلانکا احضار شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و فدراسیون اتحادیه‌های کارگری کارکنان رسانه(FMETU)، از مقامات خواستند اتهامات را پس گرفته و آزار این روزنامه‌نگار را فورا متوقف کنند.

دادگاه گفته است تاریندو به خاطر انتشار ویدیوهایی در یوتیوب، با شکایت‌هایی مواجه شده است.

گفته می‌شود که این روزنامه‌نگار به دلیل انتقاد از دولت، در فیلم‌هایی که در مورد بحران اجتماعی-سیاسی و اقتصادی جاری در کشور ساخته، متهم شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «در طول بحران سیاسی و اقتصادی جاری در سریلانکا، خبرنگاران تنها وظیفه حیاتی اطلاع‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند، با این حال همچنان با حملات مختلفی چون محدودیت‌های قانونی، دستگیری‌های خودسرانه و نقض حقوق رسانه‌ها، مواجه هستند. این فدراسیون ضمن محکوم کردن حملات به روزنامه‌نگاران، خواستار لغو اتهامات علیه آنها شد».

تاریندو، رئیس سابق انجمن روزنامه‌نگاران جوان سریلانکا و عضو کمیته اجرایی سابق انجمن روزنامه‌نگاران سریلانکا(SLWJA) وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران است.

از زمان ناآرامی‌های سیاسی و اقتصادی سریلانکا در سال ۲۰۱۹، آزادی مطبوعات و حقوق روزنامه‌نگاران سریلانکا، به صورت گسترده و روزافزون، تهدید شده است.






کارت

کارت