EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در سریلانکا در حمله پلیس بازداشت شد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

تاریندو اودواراگدارا، خبرنگار آزاد، در ۲۸ ژوئیه، درحالی‌که از تظاهرات تحت رهبری اتحادیه در کلمبو گزارش می‌کرد، توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت و بازداشت شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه کارگری کارکنان رسانه‌ها (FMETU) ، جنبش رسانه‌های آزاد (FMM) و انجمن روزنامه‌نگاران کارگر سریلانکا (SLWJA) بازداشت و حمله علیه اودواراگدارا را محکوم کردند و از مقامات سریلانکا و نهادهای حقوق بشر خواستند که تحقیقات کاملی در مورد این حادثه انجام دهند.

انجمن روزنامه‌نگاران کارگر سریلانکا همچنین دراین‌رابطه اعلام کرد: «این حادثه نگرانی‌های جدی در مورد آزادی مطبوعات و حق بیان آزاد در جامعه ما ایجاد کرده است. در قلب یک دموکراسی موفق، آزادی مطبوعات نهفته است، یک ستون اساسی که از شفافیت، پاسخگویی و انتشار اطلاعات به مردم محافظت می‌کند. دستگیری اودواراگدارا، یک روزنامه‌نگار فداکار که به‌شدت از آزادی بیان و دموکراسی دفاع می‌کند، یک توهین به این ارزش‌های دموکراتیک است.»

پلیس این روزنامه‌نگار را به‌زور سوار خودرو کرد و با خود برد. او در مسیر رسیدن به ایستگاه پلیس چندین بار مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در نتیجه، از ناحیه سر آسیب دید. پلیس در مدت بازداشت، به او خدمات پزشکی ارائه نکرد. این روزنامه‌نگار بدون هیچ اتهامی بازداشت شد و پس از ۲۴ ساعت، قرار وثیقه برای وی صادر شد.






کارت

کارت