EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اتهامات جدید علیه روزنامه‌نگار آمریکایی زندانی در میانمار
یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

دنی فنستر، روزنامه‌نگار آمریکایی و سردبیر مجله مستقل فرانتیر میانمار، پس از چهار ماه انتظار برای محاکمه به اتهام ایجاد فتنه، به عناوین دیگری متهم شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) بازداشت مداوم روزنامه‌نگاران در میانمار را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری فنستر توسط حکومت نظامی شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران افزود: «ما استفاده از قوانین ظالمانه برای ساکت کردن مخالفان را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری دنی فنستر و همچنین دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در میانمار هستیم.»

دنی فنستر که پیش از این متهم به ایجاد فتنه شده بود در اکتبر امسال بر اساس قانون دیگری موسوم به انجمن‌های غیرقانونی دوباره متهم شده است، جرمی که می‌تواند مجازات سه سال زندان را برای فنستر داشته باشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفته بازداشت فنستر و دیگر روزنامه‌نگاران، حمله غیرقابل قبول به آزادی بیان در برمه است. همچنین دولت ایالات متحده خواستار آزادی فوری فنستر شده است.

حکومت نظامی میانمار که سال گذشته پس از کودتا علیه دولت آن‌سان سوچی روی کار آمد تاکنون بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت