EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بالای قطب‌الدین کوهی، خبرنگار خبرگزاری پژواک و رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت فاریاب حمله مسلحانه صورت گرفت
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

آقای غفوری یکتن از خبرنگاران به انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان گفت که این حادثه حوالی ساعت ۷ شام دیروز در جاده بابا یادگار شهر میمنه رخ داد قطب‌الدین کوهی به بیمارستان محلی در میمنه منتقل شده و حال وی خوب عنوان شده است. آقای غفوری می گوید که چندین گلوله تفنگ شکاری به بدن آقای کوهی اصابت کرده است ، اما خوشبختانه تیم صحی گفته اند که خطر برطرف شده و کوهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. مهاجمان موفق به فرار شدند ، اما پلیس فاریاب می گوید تحقیقات در این باره آغاز شده است.
رهبری انجمن افزایش حمله های هدفمند علیه خبرنگاران در چند ماه اخیر را نگران کننده خوانده تاثیرات منفی انرا بالای کار خبرنگاران بخصوص خبرنگاران محلی جبران ناپذبر عنوان می کند.و از ارگان‌های کشفی و امنیتی می‌خواهد تا هر چه عاجل عاملین چنبن رویدادها را دستگیر و مراجع قانونی بسپارند.
رهبری انجمن افزایش حملات هدفمند به روزنامه‌نگاران در ماه‌های اخیر را نگران‌کننده خواند و گفت که تأثیرات منفی آن بر کار روزنامه‌نگاران ، به ویژه روزنامه‌نگاران محلی غیرقابل جبران است.
انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از دولت افغانستان می‌خواهد که از ترور هدفمند روزنامه‌نگاران جلوگیری کرده و عاملان آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.






کارت

کارت