EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فراخوان صدور کارت خبرنگاری بین‌المللی برای روزنامه‌نگاران ساکن ایران
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹

متقاضیان کارت خبرنگاری بین‌المللی برای ارسال مدارک تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ برابر با روز ۲۴ مارس ۲۰۲۱ و برای ارسال و پرداخت هزینه کارت تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ برابر با ۳۲ مارس ۲۰۲۱ فرصت دارند.

تنها متقاضایان ساکن ایران امکان تقاضا برای دریافت کارت خبرنگاری بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران را دارند و روزنامه‌نگاران متقاضی در خارج از ایران می‌توانند با عضویت در سندیکا یا نهاد صنفی روزنامه‌نگاران در کشور محل اقامت خود، اقدام به دریافت کارت خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آن نهادها کنند(اطلاعات مخصوص به سندیکاها و نهادهای صنفی کشورهای مختلف را می‌توانید در این صفحه بخوانید).


تذکر ۱: حداقل بازه زمانی دریافت مدارک تا ارسال کارت‌ها در این دوره حدود ۴ تا ۵ ماه خواهد بود و این بازه زمانی ممکن است با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه احتمالی بیشتر شود. از آنجا که تمامی مراحل به صورت گروهی انجام ‌می‌پذیرد، امکان صدور فوق‌العاده یا خارج از نوبت یا تسریع در ارسال کارت‌ به هیچ عنوان مقدور نیست.

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت به شرح زیر است:

الف- تصویر کارت منقضی شده خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (دارندگان کارت منقضی شده فدراسیون حتما باید مدارک خواسته شده در بند ب را نیز ارسال کنند).

ب- ارسال مدارکی که نشان‌دهنده اشتغال حرفه‌ای متقاضی به عنوان روزنامه‌نگار در سه سال گذشته باشد، این مدارک می‌تواند شامل:

۱- هر سال حداقل ۷ نمونه کار به تفکیک سال با تاریخ‌های مشخص انتشار در رسانه (کپی متن‌ها در فایل ورد یا عکس بخشی از صفحه رسانه که تاریخ انتشار در آن مشخص نباشد مورد قبول نخواهد بود).

توضیح ضروری: مفهوم رسانه در جمله فوق شامل روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های خبری حرفه‌ای است و فعالیت در وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی و بولتن‌ها فعالیت رسانه‌ای محسوب نمی‌شوند.

۲- کارت‌های خبرنگاری سه سال گذشته (پشت و رو) + حداقل دو نمونه کار با توجه به نکات نوشته شده قسمت شماره ۱ برای هر سال از همان رسانه‌ای که کارت خبرنگاری‌اش را ارائه می‌کنید.

۳- گواهی رسمی از رسانه، همراه با تاریخ دقیق شروع و پایان فعالیت و نوع فعالیتی که در رسانه انجام داده‌اید، خطاب به بخش فارسی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (با امضای مشخص از طرف سردبیر یا مدیرمسئول رسانه همراه با تاریخ صدور) + حداقل دو نمونه کار با توجه به نکات نوشته شده قسمت شماره ۱ برای هر سال از همان رسانه‌ای که معرفی‌نامه ارائه می‌کنید.

توضیح مهم: افرادی که نمونه‌کارهای آنان فاقد نام نویسنده است می‌توانند با ارائه نامه از رسانه منتشر شده به امضای مدیرمسئول گواهی انتشار نمونه کار به نویسندگی خودشان را ارائه کنند. نامه رسانه باید حتما حاوی تیتر نمونه کار مورد اشاره و تاریخ دقیق انتشار باشد.

تذکر ۳: برای افرادی که فاقد مدارک بند الف هستند، ارائه کامل یکی از مدارک بند ب کفایت می‌کند.

تذکر ۴: براساس قوانین صنفی و مقررات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه‌ها امکان دریافت کارت خبرنگاری بین‌المللی و عضویت در نهاد صنفی روزنامه‌نگاران را به جهت طبقه‌بندی به عنوان کارفرما ندارند.

پ- ارسال عکس به صورت دیجیتال با کیفیت مناسب برای چاپ بر روی کارت.

ت- ارسال لاتین نام و نام خانوادگی.

ث- ارسال آدرس دقیق پستی (متقاضیان ساکن ایران نیاز به ارسال آدرس به لاتین ندارند و آدرس را به زبان فارسی ارسال کنند).

تذکر ۵: متقاضیان تنها یک بار امکان ارسال عکس، اسم کامل به حروف انگلیسی و آدرس پستی را در ایمیل اول دارند و ارسال عکس یا نام با نگارش متفاوت و یا آدرس جدید پس از ایمیل اولیه، در هنگام صدور کارت و ارسال لحاظ نخواهد شد. لطفا از ابتدا همه مدارک را با دقت ارسال کنید، ‌چرا که فدراسیون هیچگونه مسئولیتی نسبت به مشخصات ارسالی در ایمیل‌های بعدی برعهده نخواهد گرفت و کارت المثنی نیز صادر نخواهد شد.

متقاضیان مدارک فوق را جهت بررسی به آدرس ایمیل presscard@ifj-farsi.org ارسال کنند.

تذکر ۶: متقاضیان از ارسال چندین ایمیل مجزا به شدت خودداری کنند و به جهت جمع شدن همه مکاتبات در یک ایمیل واحد تقاضای خود را در یک ایمیل ارسال و در صورت نیاز به ارسال مدارک در چندین ایمیل، حتما ایمیل ارسالی اول خود را ریپلای (Reply) کنید.

تذکر ۷: در صورتیکه هرکدام از موارد خواسته شده فوق مانند نمونه کار یا عکس یا آدرس و اسم در ایمیل ارسالی موجود نباشد، مدارک بررسی نخواهد شد و متقاضیان حتما باید همه مدارک را یک‌جا ارسال کنند.

تذکر ۸: پروسه بررسی مدارک پس از ارسال از ۲۴ تا ۷۲ ساعت خواهد بود و در صورتیکه پس از این زمان پاسخی از سوی ما دریافت نکردید، مجددا تماس گرفته و پیگیر مدارک ارسالی‌تان باشید.

پس از اینکه مدارک لازم برای صدور کارت مورد بررسی و تایید قرار گرفت، به درخواست‌کننده اطلاع داده خواهد شد که از چه راههایی می‌تواند هزینه صدور و ارسال کارت را ارسال کند.

 

نکات ضروری :

۱- هزینه صدور و ارسال کارت از طریق پست، برای کارت تنها مبلغ ۶۰ یورو و برای کارت به همراه جلد چرمی قرمز مبلغ ۶۵ یورو خواهد بود که پس از تایید مدارک راه‌ ارسال وجه برای متقاضی ارسال خواهد شد.

۲- به هیچ عنوان پیش از تایید مدارک از سوی بخش فارسی، اقدام به ارسال وجه نکنید.

تذکر ۹: متقاضیان ساکن ایران دقت کنند با توجه به ارسال کارت‌ها با پست در صورتی که آدرس ارسالی آنان اشتباه بوده و یا کامل نباشد و کارت پس از ارسال به دست‌شان نرسد، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد و کارت المثنی صادر نخواهد شد.

 



کارت با جلد چرمی قرمز


کارت خالی

برای آشنایی بیشتر با کارت خبرنگاری بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوالی با ما از طریق تلگرام با شناسه @Ifjfarsicontact تماس بگیرید.






کارت

کارت