EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نیویورک‌تایمز به دلیل چاپ یک مقاله به نفرت‌‌پراکنی متهم شد
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

نیویورک‌تایمز پس از چاپ مقاله یک سناتور جمهوری‌خواه در بخش «دیدگاه مخالف سردبیر»، از سوی انجمن صنفی خبر آمریکا به نفرت پراکنی و تشویق به خشونت متهم شد.
نیویورک تایمز، انتقاد اتحادیه‌های محلی روزنامه‌نگاران مبنی بر «غیر مسئولانه» بودن چاپ این سرمقاله و احتمال ایجاد خطر برای خبرنگاران را پذیرفته و اعلام کرده است که انتشار این مقاله مطابق با استاندارد‌های این خبرگزاری نبوده است.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، با استقبال از پذیرش اشتباه از سوی نیویورک‌تایمز و اشاره به اوضاع کنونی ایالات متحده آمریکا، بر مراقبت مطلق و تعادل در گزارش‌های خبری و عدم تشویق به خشونت بیشتر تاکید کرد.
بلانگر در این زمینه گفت: «طی چند روز گذشته، شاهد تصاویر تکان دهنده‌ای از وحشیگری پلیس آمریکا علیه روزنامه‌نگاران و شهروندان بوده‌ایم و چنین حملاتی را به شدت محکوم کرده‌ایم.»
وی افزود: «ما به عنوان متخصصان رسانه وظیفه داریم به تکثرگرایی و تنوع به عنوان معیارهای اخلاقی احترام بگذاریم»
در پی ادامه یافتن اعتراضات به مرگ جورج فلوید در آمریکا یک سناتور جمهوری‌خواه با انتشار مقاله‌ای در قسمت «دیدگاه مخالف سردبیر» در روزنامه نیویورک‌تایمز از ارتش خواسته است که با بازداشت و سرکوب معترضین، نظم عمومی را احیا کند.
انجمن صنفی خبر آمریکا در بیانیه‌ای انتشار این مقاله را خطری برای کارکنان سیاه‌پوست دانسته و از کارمندان نیویورک‌تایمز خواسته است تا نگرانی خود را در قالب نامه‌ای به مدیریت این خبرگزاری ارسال کنند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت