EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نتایج نظرسنجی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همزمان با روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان:
۶۵ درصد روزنامه‌نگاران زن بدزبانی و توهین آنلاین را تجربه کرده‌اند
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷

برپایه نتایج نظرسنجی جدید انجام شده توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، تقریبا دو سوم روزنامه نگاران زن تحت هجمه و بدزبانی آنلاین قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران به مناسبت روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان و دختران در ۲۵ نوامبر، نتایج اولیه از بررسی جهانی خود را در مورد آزار و اذیت روزنامه‌نگاران زن منتشر کرد.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان زن، بدزبانی و توهین آنلاین را تجربه کرده اند.

آزار و اذیت آنلاین، اشکال مختلفی دارد از جمله تهدید به مرگ یا تجاوز، بدزبانی و توهین، تحقیر شغلی، تعابیر جنسی، ارسال تصاویر مستهجن با سوء استفاده از امکانات سایبری، ایمیل های ناشناس و حساب ها جعلی.

در میان افرادی که مورد آزار و اذیت آنلاین قرار گرفته اند، ۴٧ درصد گفته‌اند که درباره این بدزبانی گزارش نداده‌اند، و کسانی که به مدیریت رسانه شان گزارش می‌دادند عمدتا شامل ۴۰ درصد بوده‌اند.

یکی دیگر از نتایج نگران کننده این است که اکثر پاسخ دهندگان مورد آزار و اذیت گفته اند که این هجمه ها تا به حال اثرات روانی‌ای مانند اضطراب یا استرس برای آنها درپی داشته است (۶٣٪)، در حالی که ٣۸٪ به خودسانسوری اعتراف کرده اند و ۸٪ هم کار خود را از دست داده اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

میندی ران، مدیر اجرایی شورای حقوق جنسی و جنبش زنان فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در این باره گفت: «این نظرسنجی یکی از نکات برجسته  خشونت مبتنی بر جنسیت (GBV) را در برابر روزنامه نگاران زن از طریق سیستم عامل‌های دیجیتال، با سهولت، بدون مجازات و ناشناس بودن متجاوز را در پهنه فضای مجازی نشان می دهد. این نظرسنجی و نظر سنجی پیشین که در سال گذشته انتشار یافت، نشان دهنده تفاوت جدی بین تجربه و عمل، فقدان سازوکارهای حمایت، قوانین و عدم اجرای کامل معاهدات بین المللی و استانداردهای کاری است که دراین باره وجود دارد. روشن است که ما در حفاظت از خواهرانمان شکست خورده ایم و بدلیل عدم شناخت آسیب های جدی که خشونت های آنلاین می‌تواند ایجاد کند (هر دو اثرات روانشناختی و منحوس نهفته) در حال حاضر باید در هر سطح مورد توجه قرار گیرد.»

فیلیپ لروت، رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران، گفت : «این نتایج نشان می دهد که حمایت جدی ضروری است. ما به ویژه نگران این هستیم که بسیاری از همکاران زن، هنگامی که با سوء استفاده از طریق اینترنت مواجه شده اند، نوعی انفعال از همکاران دیگر خود را در این باره گزارش کرده اند. به عنوان اتحادیه، وظیفه ما حمایت از همکاران در این نبرد است، تا اطمینان یابند که آنها تنها نیستند و همه گونه کمک برای آنها فراهم و بطور شایسته از آنها مراقبت می شود.»

آنتونی بلانژه، دبیرکل IFJ گفت: «سوءاستفاده آنلاین می تواند تاثیر مخرب بر حرفه روزنامه نگاران زن بگذارد. ما باید سوء استفاده کنندگان را علنی نشان بدهیم و  نباید عمل آنان بدون مجازات باشد. ما باید سوء استفاده کنندگان را افشا کنیم و مطمئن شویم که امنیتی برای این هجمه کنندگان وجود ندارد.»

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت