EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن یک روزنامه‌نگار دیگر در هند
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

آشوتوش سریواستاوا، خبرنگار شبکه سودارشان نیوز، در شهر جونپور منطقه اوتار پرادش به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران هندی (IJU) و اتحادیه‌ ملی روزنامه‌نگاران ملی هند(NUJ-I) قتل سریواستاوا را به شدت محکوم کرده و از مقامات خواستار پیگیری و مجازات عاملان این جنایت شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این حادثه گفت: «فدراسیون قتل آشوتوش سریواستاوا را به شدت محکوم می‌کند. اگر امنیت هر روزنامه نگاری در معرض تهدید باشد، پلیس باید اقدام کند تا از همکاران ما حفاظت کند. مقامات باید به تعهدات قانون اساسی خود در قبال آزادی مطبوعات عمل کنند، تحقیقات جامع در مورد این وقایع و اقدامات عملی برای تضمین امنیت روزنامه‌نگاران انجام دهند.»

اتحادیه‌ ملی روزنامه‌نگاران هند (NUJ-I) نیز در این باره اعلام کرد: «ما قتل روزنامه‌نگاران را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواهان اقدام جدی علیه عاملان قتل و تحقیقات سطح بالا در مورد قتل این خبرنگار هستیم. ما همچنین خواستار پرداخت یک کرور روپیه خسارت به خانواده متوفی هستیم.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران هندی (IJU) نیز در این باره گفت: «روزنامه‌نگاران به طور مرتب برای گزارش‌های خود مورد تهدید و حمله فیزیکی قرار می‌گیرند. آزادی مطبوعات و امنیت روزنامه‌نگاران تحت دولت فعلی در ایالت‌ها و در مرکز کشور پایین است.»

آشوتوش سریواستاوا، روزنامه‌نگار شبکه سودارشان نیوز و عضو حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در سیزدهم می در حالی که از خانه خود در روستای سابراهاد به بازار امرنگنج در نزدیکی شهر جونپور، اوتار پرادش سفر می‌کرد، به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد. او پس از حمله به بیمارستان محلی منتقل شد، اما در بدو ورود جان خود را از دست داد. با توجه به ویدئوهای منتشر شده در یوتوب ، احتمالا قاتلین این روزنامه نگار مسلمانان تندرو هستند.






کارت

کارت