EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری کارگاه «گزارش‌دهی سیاسی فارغ از دیدگاه جنسیتی» در آلمان
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشت روزنامه‌نگار رسانه‌های اجتماعی (روزنامه نگاران آزاد در شبکه‌های اجتماعی) در یک دوره آموزشی یک روزه از سوی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در مورد گزارش دهی سیاست فارغ از زاویه جنسیت شرکت کردند. این دوره آموزشی که در بیست‌وهفتم آوریل در فرایبورگ آلمان برگزار شد، بخشی از پروژه «بازنویسی داستان» بود که توسط فدراسیون راهبری می‌شود و این اولین باری بود که روزنامه‌نگاران آزاد در آن شرکت کردند.

کارگاه با همکاری رادیو درایکلند (Radio Dreyeckland) برگزار شد و مهتاب دادارصفت، مربی فدراسیون گرداننده آن بود و در آن موضوع تصویر زنان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست، روزنامه‌نگاران زن مهاجر وقایعی را بازگو کردند که در آن‌ها مورد تبعیض واقع شده‌اند و سپس مربی با استفاده از تجربیات حرفه‌ای آنان راهکارهایی جهت جلوگیری از تعصب جنسیتی در گزارش‌نویسی ارائه داد.

پروژه «بازنویسی داستان» که توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و دانشگاه پادووا حمایت می‌شود، به موانع پیش‌روی نمایش منصفانه تصویر زنان و مردان در زندگی سیاسی می‌پردازد. هدف این پروژه، آموزش چهارصد روزنامه‌نگار در سراسر اتحادیه اروپا در زمینه گزارش از زندگی سیاسی بدون زاویه جنسیتی است.






کارت

کارت