EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محاصره‌ مراکز رسانه‌‌ای آلمان توسط کشاورزان معترض
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

در ادامه‌ اعتراضات کشاورزان نسبت به کاهش یارانه‌های دولتی، محاصره‌ مراکز رسانه‌ای در سراسر آلمان همچنان ادامه دارد. فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) خواستار گفتگوهای آرام بین کشاورزان و رسانه‌ها شده و از اینکه اختلال در توزیع روزنامه‌ها به عنوان ابزاری برای اعتراض استفاده می‌شود، ابراز تأسف کرده‌اند.

اتحادیه‌ روزنامه‌نگاران آلمانی درباره دلایل تداوم این بحران اعلام کرد: «انتقاد از گزارش و بحث در مورد آن با روزنامه‌نگاران کاملاً مشروع است، اما این انسدادها تلاشی برای گفتگو نیست، بلکه یک امتناع سازمان یافته از گفتگو است. هدف آنها جلوگیری از گزارشگری مستقل است.»

آندریا روت، معاون رئیس انجمن روزنامه‌نگاران باواریا و عضو کمیته اجرایی فدراسیون اروپایی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «حملات به مطبوعات در میان کشاورزان معترض، هدفمندتر شده و حمایت بیشتری پیدا کرده است.»

آلمان با محاصره‌ گسترده رسانه‌‌ها در سراسر کشور روبرو است که عمدتاً توسط کشاورزانی رهبری می‌شود که با شور و حرارت علیه برنامه‌ دولت برای کاهش یارانه‌ها تظاهرات کرده‌اند. کشاورزان با انتقاد از بازتاب نادرست مطالبات خود در رسانه‌ها، برای ساعت‌ها با مسدود کردن ورودی‌های مراکز رسانه‌ای، توزیع روزنامه‌ها را در جریان اعتراضات مختل کرده‌اند. از ابتدای ماه فوریه، کشاورزان حداقل سه شرکت رسانه‌ای و دو انتشاراتی را در سراسر کشور هدف قرار داده‌اند.






کارت

کارت