EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اهدای جایزه «گوییرمو کانو» یونسکو در سال ۲۰۲۴ به روزنامه‌نگاران غزه
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جایزه گوییرمو کانو یونسکو در سال ۲۰۲۴ به روزنامه‌نگاران در نوار غزه اهدا شد. ناصر ابوبکر، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) و نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)جایزه یونسکو را به نمایندگی از همکاران خود در نوار غزه دریافت کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، بزرگترین سازمان حرفه‌ای روزنامه‌نگاران جهان، در فوریه امسال اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین را برای این جایزه نامزد کرد. ناصر ابوبکر رئیس این اتحادیه، در روز جهانی آزادی مطبوعات به نمایندگی از همه روزنامه‌نگاران نوار غزه، این جایزه را دریافت کرد. ابوبکر در این مراسم که دوم ماه می در سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار شد، تأکید کرد: «روزنامه‌نگاران در نوار غزه تحت حمله مداوم ارتش اسرائیل بوده‌اند اما همچنان به کار خود ادامه داده‌اند. آنان واقعا شایسته این افتخار هستند. این جایزه نشان می‌دهد که جهان ما را فراموش نکرده است و برای کاری که ما کردیم، احترام قائل است.»

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز این جایزه را «افتخار واقعی به تعهد روزنامه‌نگاران در نوار غزه» دانست. بلانگر افزود: «در طول هفت ماه گذشته، فدراسیون  از طریق اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین که تنها سازمان حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در فلسطین است، به روزنامه‌نگاران در نوار غزه تجهیزات اولیه از جمله باتری برای تلفن‌های همراه، چادر، لباس‌ و غذا اهدا کرده است. روزنامه‌نگاران در نوار غزه گرسنه و بی‌خانمان‌اند و در خطر مرگ قرار دارند.»

جایزه جهانی آزادی مطبوعات «گوییرمو کانو» سازمان یونسکو در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده است. این جایزه به فرد، سازمان یا نهادی که به دفاع یا ترویج آزادی مطبوعات در هر نقطه‌ای از جهان کمک کرده باشد، اهدا می‌شود.






کارت

کارت