EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از زنان روزنامه‌نگار در غزه
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

شورای زنان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و زیرمجموعه‌های ملی و منطقه‌ای آن، طی بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس، خواستار آتش‌بس فوری شدند. بر اساس داده‌های فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، سیزده زن روزنامه‌نگار تاکنون در غزه جان خود را از دست داده‌اند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  در این رابطه گفت: «امروز فدراسیون در همبستگی با زنان روزنامه‌نگار راوی جنگ در غزه می‌ایستد و تمام اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت را به شدت محکوم می‌کند.»

ماریا آنجلس سامپریو، رئیس شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز بر نقش مهم زنان روزنامه‌نگار غزه در بازنمایی وقایع جنگ تأکید کرد: «فعالیت زنان روزنامه‌نگار در غزه، نقش به‌سزایی در جلب توجه جهان به این وضعیت دارد. در روز جهانی زنان، شورای جنسیت فدراسیون به شجاعت زنان روزنامه‌نگار در غزه ادای احترام می‌کند و از طرف‌های درگیر می خواهد که آتش‌بس فوری در غزه اعلام کنند.»

شورای زنان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و زیرمجموعه‌های ملی و منطقه‌ای آن، طی بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس ، خواستار آتش بس شدند و تأکید کردند: « روزنامه‌نگاران غزه که آواره شده‌اند و با خانواده‌های خود در پناهگاه‌‌ها زندگی می‌کنند، برای تامین امنیت و محافظت از فرزندان خود تلاش می‌کنند. فقدان حریم خصوصی، وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی از جمله نبود نوار بهداشتی به چالش‌های روزمره زنان روزنامه‌نگار تبدیل شده است؛ با این حال، زنان همچنان به روایت جنگ ادامه می‌دهند.»

شورای زنان فدراسیون و نهادهای زیرمجموعه‌ آن همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) خواستند که رسیدگی به پرونده شیرین ابوعاقله و سایر روزنامه‌نگاران فلسطینی کشته شده توسط ارتش اسرائیل را در اولویت قرار دهد. بسیاری از آن روزنامه نگاران زن بوده‌اند.






کارت

کارت