EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستکم نود و هشت روزنامه‌نگار در غزه کشته شده‌اند
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

با تأیید مرگ سه روزنامه‌نگار دیگر در سه هفته گذشته، تعداد روزنامه‌نگاران فلسطینی کشته شده در جنگ حماس و اسرائیل به نود و هشت نفر افزایش یافت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: «فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

به گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، محمد خادر احمد سلامه روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون الاقصی، پنجم مارس در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش در دیرالبلح در مرکز نوار غزه کشته شد.

ابراهیم محامید، روزنامه‌نگاری که پنج ماه پیش بر اثر تیراندازی نیروهای اسرائیل زخمی شده بود، در یکم مارس بر اثر جراحات وارده جان باخت.

در بیست‌وسوم فوریه، کشته شدن محمد یاغی خبرنگار عکاس، در بمباران اسرائیل در نزدیکی بیمارستان الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه تایید شد. به گزارش الجزیره، یاغی به عنوان عکاس حرفه‌ای برای تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی از جمله شبکه الجزیره کار می‌کرد.






کارت

کارت