EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تهدید به ابطال شهروندی روزنامه‌نگار فرانسوی در هند
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

وزارت کشور هند طی اخطاریه‌ای به ونسا داگناک روزنامه‌نگار فرانسوی، کارت شهروندی او را با استناد به گزارش‌های «بدخواهانه» و «سوگیرانه» لغو کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران هند(IJU) از دولت خواستند در تصمیم خود تجدیدنظر کند و از تهدید و تعقیب روزنامه‌نگاران دست بردارد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «رئیس‌جمهور مکرون باید سرکوب روزنامه‌نگاران و رسانه‌های هند را محکوم کند و در گفتگو با نخست وزیر مودی، پرونده همکارمان ونسا داگناک را مطرح کند. در زمانی که نخست وزیر هند کشورش را به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان توصیف می‌کند، باید توجه داشته باشد که تهدید و محاکمه روزنامه‌نگاران به دلیل انجام کارشان، اقدامات یک رژیم استبدادی است.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران هند در بیانیه‌ای از دولت خواست تا عدالت را تضمین کند. این اتحادیه اعلام کرد که «به نظر می‌آید اتهامات سنگین مندرج در این اطلاعیه عملی انتقام‌جویانه و در راستای آزار و اذیت و ارعاب روزنامه‌نگاران و حمله به آزادی مطبوعات است.»

به گفته رسانه‌های هندی، دولت یک روند قانونی را علیه داگناک آغاز کرده است. این روزنامه‌نگار که به‌عنوان خبرنگار برای روزنامه‌های فرانسوی هند کار می‌کند و بیش از بیست سال است که در هند زندگی می‌کند، دریافت این اخطار را تأیید کرد و همه اتهامات را رد کرد.

از زمانی قدرت‌گیری نارندا مودی در سال ۲۰۱۴، وضعیت آزادی رسانه‌ها در این کشور بدتر شده و دولت علناً روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده و مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.






کارت

کارت